keskiviikko 8. joulukuuta 2010

Amerikkalainen terveydenhuoltojärjestelmä...

...toimii!! Ainakin Vermontin Yliopistossa. Oon ollu kipeenä nyt parisen viikkoo joten soitin tänä aamuna yliopiston terveydenhuoltoon klo 9.50. Lääkärin huoneeseen astuin klo 10.22, suhteellisen nopeaa toimintaa sanoisin:D Terveydenhoitaja aloitti ottamalla ylös tietoja ja pian paikalle tuli lääkäri joka jatkoi hommaa. Koko ruljanssiin meni yhteensä kymmenisen minuuttia, jonka jälkeen marssin resepti kourassa yläkerran apteekkiin hakemaan lääkkeet poskiontelontulehdukseen. Nyt napsitaan siis antibiootteja tää viikko. En ois just nyt kaivannu minkäänlaisia sairasteluja tähän, tokavikaa viikkoa mennään ja lopputentit puskee päälle. Yhdestä selvisin jo kunnialla ja ens viikolla ois vielä kolme. Luennot loppuu kaikkien osalta tänä torstaina ja sen kunniaksi järjestetään jokasyksyinen ja -keväinen Naked Bike Ride. En vielä ihan tarkkaan tiedä tapahtuman konseptia, luultavasti luvassa alastomia ihmisiä pyörällä tai ilman. Vielä on muutama hetki aikaa harkita omaa osallistumista:D Mut jos osallistun niin etin kyllä jostain käsiini suomenlipun..

Saatiin vihdoin ja viimein myös lunta tänne, oli jo aikakin! Nyt on pari päivää tuiskuttanu ihan kunnolla ja maa alkaa olla valkonen. Loppuviikoksi on luvattu lisää lunta ja myös pakkasta mikä on hyvä, tällä hetkellä pitää rämpiä melkosessa sohjossa. Perjantaina oon luultavasti menossa Stoween testaan uusia lautakenkiä, en malta oottaa! Huippua päästä lautaileen ja koska oon siinä aika surkee, Ian lupas opettaa :) Alla kuva mun ikkunasta viime viikolta, nyt lunta on jo paljo enemmän!



Nyt hautaudun kuitenki peiton alle ja alan nukkuun. Oon nukkunu tosi huonosti pari viime yötä ku on ollu pää niin kipee ja siks kukun nytki ylhäällä keskellä yötä. Koitan kirjotella taas pikapuoliin lisää, en kuitenkaan lupaa mitään koska oon huomannu että joka kerta ku lupaan juttua jostain nii en sitä kirjota:D Siispä sanon vaan hyvää yötä mulle ja huomenta sinne Suomeen!

1 kommentti: